FANDOM

Ares
Ares
Ares
Przezwiska
Bóg Wojny
Płeć
Mężczyzna
Miejsce urodzenia
Rasa
Obecny status
Martwy
Miejsce działań
Cała Grecja
Grany/a przez
Steven Blum (God of War i God of War: Wstąpienie), Fred Tatasciore (God of War III)
Pojawia się w
God of War, God of War III, God of War: Duch Sparty, God of War: Wstąpienie

Ares - bóg wojny, główny antagonista gry God of War. Zostaje zabity przez Kratosa w pierwszej części gry. Jest przyrodnim bratem tego spartiaty.

Historia Edytuj

Porwanie Dejmosa Edytuj

Pewnej nocy, w Sparcie pojawili się Ares i Atena. Przybyli oni po Naznaczonego Wojownika, którego przeznaczeniem jest zniszczyć Olimp i wymordować bogów. Znamię zauważyli na ciele Dejmosa, brata prawdziwego Niszczyciela Olimpu, Kratosa. Porwali go więc do Królestwa Śmierci, domeny boga śmierci Tanatosa. Przy okazji przyszły Duch Sparty nabawił się blizny na lewym oku właśnie od Aresa.

Czempion Edytuj

Podczas pewnej bitwy z Barbarzyńcami, spartiata Kratos przyzwał Aresa i oddał swą duszę w zamian za pomoc. Duch Sparty dostał potężne Ostrza Chaosu i dzięki nim zabił Króla Barbarzyńców. Ares jednak posunął się za daleko. Kazał Kratosowi zniszczyć jego rodzinną wioskę. Ten z początku nie chciał, lecz jego duszę kontrolował bóg wojny, więc spartiata ruszył ze swą armią. Podczas ataku, Duch Sparty zabił własną córkę i żonę. Tamtejsza Wyrocznia rzuciła na niego klątwę, przez którą popioły rodziny Kratosa przylgnęły do jego skóry. Stał się blady, dzięki czemu zyskał przydomek Ducha Sparty. Spartiata poprzysiągł zemstę na Aresie. Na drodze stanęły mu jednak Furie. Kratos musiał pokonać wiele trudów, lecz po pokonaniu Furii i tak nie dostał się do Aresa.

Oblężenie Aten Edytuj

Ares chciał pokazać Zeusowi swoją prawdziwą siłę, by Król Bogów zszedł z tronu i zwolnił swego miejsca dla boga wojny. Ares rozpoczął więc oblężenie Aten. Kratos za to otrzymał od bogów olimpijskich zadanie - musiał zabić boga wojny. W nagrodę, opuściłyby go wizje przeszłości i jego rodziny. Jednak by móc pokonać wielkiego boga wojny, spartiata potrzebował Puszki Pandory. Zdobył ją w Świątyni Pandory, tam jednak Ares zabił Ducha Sparty. Kratosowi cudem udało się wydostać z Hadesu i obalić Aresa. Wizje jednak go nie opuściły. W zamian został drugim bogiem wojny.

CiekawostkiEdytuj

  • Wygląd Aresa jest niezgodny z mitami Starożytnych Greków. Według mitów Ares powinien mieć hełm i złotą zbroję.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki