FANDOM

Dejmos
Images
{{{imię}}}
Przezwiska
Brat Kratosa
Płeć
Mężczyzna
Miejsce urodzenia
{{{miejsce urodxenia}}}
Rasa
Pół-bóg
Obecny status
Zmarły
Miejsce działań
{{{miejsce}}}
Grany/a przez
Elijah Woods
Pojawia się w
{{{gra}}}

Dejmos - brat Kratosa, wokół którego kręci się cała fabuła God of War: Duch Sparty, został porwany z powodu błędu Aresa.

HistoriaEdytuj

Podczas jednego z wielu treningów Kratosa i Dejmosa, ich rodzinne miasto zostało zaatakowane przez Aresa, który miał za zadanie zabrać naznaczonego wojownika. Znamię ujżał na ciele Dejmosa, i to właśnie jego zesłano do krainy śmierci, królestwa Tanatosa. Kratos, pewny, iż jego brat został zabity, pogodził się z tym. Jednak gdy okrutne wizje ściągnęły go do świątyni Posejdona na Atlantydzie dowiedział się od matki, iż Dejmos żyje. Duch Sparty postanowił ocalić brata i po wielu zmaganiach dostał się do świątyni Tanatosa w krainie śmierci, gdzie trzymano Dejmosa. Ten, wściekły na brata, za to, że go opuścił, rzucił się na niego. Po krótkiej walce wypadli ze świątyni, i gdy zdawało się, że Dejmos zaraz zada ostateczny cios, został złapany przez bożka śmierci. Na wpół żywy Kratos rozpoczął pościg i już po chwili ujżał wiszącego na krawędzi przepaści brata. Złapał go, podarował oręż sparty i razem ruszyli do walki z Tanatosem. Po dość wyczerpującej walce Dejmos został zgładzony, a rozwścieczony Kratos pokonał Tanatosa. Później Duch Sparty niesie ciało brata Ścieżką Samotności i składa w grobie, obok którego pozostawia oręż sparty.

CiekawostkiEdytuj

  • Dejmos w mitologii greckiej był bogiem strachu i terroru.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki