FANDOM

Gaja
Tytan Gaja
Imię Gaja
Występuje w grze/grach Wszystkich
Wygląd Wielka, głos staruszki, pełna drzew i roślin, z jej lewej strony płynie strumyk
Charakter Mściwa, stanowcza, nieustąpliwa
Rasa Tytanka, bogini
Miejsce urodzenia Chaos

Gaja (język grecki:​ Γαîα) - tytanka, matka ziemia. Występuje w każdej części gry God of War, lecz w Duchu Sparty, Łańcuchach Olimpu, pierwszej części oraz Wstąpieniu ukazuje się ona tylko jako narrator. Pomaga Kratosowi zabić Zeusa, lecz potem go zdradza. Zostaje zabita przez Kratosa.

Grecka mitologiaEdytuj

W mitologii greckiej Gaja była również tytanką, Matką Ziemią, lecz żyła w zgodzie z innymi bogami. Urodzona została w Chaosie i żyła razem z Uranosem, którego sama stworzyła. Jej działania, żale i tak dalej, miały pewne wpływy, na przykład Zeus chciał wywołać jakąś wojnę, bo żaliła mu się, że zbyt dużo ludzi jest na Ziemi i że jest jej ciężko. Oczywiście wywołana została Wojna Trojańska.

God of WarEdytuj

Gaja występuje w tej części gry tylko jako narrator i nie ujawnia swych danych.

God of War IIEdytuj

Gdy Kratos zostaje zabity przez Zeusa i wtrącony po raz kolejny do Hadesu. Gaja przywraca wojownika do życia, bo ma ten sam cel co on - chce zabić Pana Olimpu. Nakazuje spartiacie zabić Siostry Przeznaczenia, a później cofnąć się w czasie do momentu zdrady Zeusa i również go zabić. W czasie naszej drogi do Sióstr Przeznaczenia opowiada nam ona wiele o wczesnym życiu Zeusa i innych bogów, czy też o Pierwszej Wielkiej Wojnie. Gdy między Duchem Sparty, a Królem Bogów nawiązuje się epicka potyczka, ginie bogini mądrości i sztuki wojennej, Atena. Później Kratos ponownie cofa się w czasie do momentów Pierwszej Wielkiej Wojny i wspinając się na Olimp rozpoczynają Drugą Wielką Wojnę.

God of War IIIEdytuj

Podczas gdy rozpoczyna się Druga Wielka Wojna, tytani oraz Kratos rozpoczynają atak na Górę Olimp. Gaja, jako liderka grupy gigantów, idzie najszybciej. Jednak Posejdon zabija Epimeteusza i wpadając do rzeki zamienia się w legendarnego morskiego potwora - Lewiatana. Pod taką postacią atakuje Gaję. Duch Sparty zauważa okazję na zabicie następnego boga, zresztą chce też pomóc tytance. Gaja cierpi bardzo podczas walki Posejdona i Kratosa. Jednak spartiata brutalnie zabija boga i dochodzi z tytanami na szczyt Olimpu. Jednak Zeus zrzuca tytanów z Góry Bogów. Nieoczekiwanie Gaja zdradza Kratosa i puszcza go do rzeki Styks. Później atakuje go w Olimpii. Wydaje się, że Duch Sparty zabił Matkę Ziemię. Jednak podczas gdy Kratos po raz kolejny walczy z Zeusem, Gaja próbuje zabić obu. Oni jednak sprytnie przedostają się do środka ciała tytanki i swoją walką niszczą jej serce, zabijając ją ostatecznie.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki