FANDOM

God of War: Łańcuchy Olimpu
Gra God of War Łańcuchy Olimpu
Ready At Dawn Studios
Wydawca
Sony Computer Entertainment
Gatunek
Akcja, Przygoda, Slasher
Dostępne języki
Angielski, Czeski, Węgierski, Słowacki
Data wydania
Świat - 4 marca 2008 Polska - 18 kwietnia 2008
Platformy
Play Station Portable; PlayStation 3 (w drugiej części kolekcji God of War)

God of War: Łańcuchy Olimpu - gra studia Ready At Dawn wydana w 2008 roku. Była to pierwsza gra z tej serii wydana na konsole przenośne Play Station Portable.

HistoriaEdytuj

Kratos pomaga walczyć z perską armią w Attyce. Niedługo później Spartiata dostrzega wspinającego się po murach miasta Bazyliszka. Przemierzając oblężone miasto Kratos zabija perskiego Króla i odbiera mu moc Efret. Zabija Bazyliszka. Wtedy słońce znika i świat pogrąża się w ciemności. Kierując się światłem na horyzoncie dociera do miasta Maratonu, pogrążonego w mgle Morfeusza. Następnie dociera do świątyni Heliosa. Wkrótce usłyszał dziwną melodię. Zdawało mu się, że śpiewa ją jego córka, Kaliope. Podążając dalej przez podziemia świątyni Kratos przywraca do życia rumaki w zaprzęgu Heliosa.

Kratos dostaje się do podziemi, gdzie  spotyka Charona. Nawiązuje się między nimi walka i wkrótce przewoźnik strąca Kratosa do Tartaru. Tam Kratos niszczy łańcuchy, które trzymały podziemia na barkach Atlasa. Tam także spartiata zdobywa Rękawicę Zeusa. Następnie wydostaje się z czyśćca i wraca by pokonać Charona. Barką przewoźnika podąża za światłem Heliosa. Dociera do świątyni Persfony i widzi, jak jego córka wchodzi do środka. Wbiega za nią, lecz spotyka tylko Persefonę. Ta mówi mu, że Kaliope jest na Polach Elizejskich i jedyny sposób, by się tam dostać, to wyzbyć się swojej złej przeszłości. Kratos znów staje się zwykłym człowiekiem i dociera na Pola Elizejskie. Persefona wyjawia Kratosowi swój plan. Chce znszczyć podtrzymujący ziemię filar i pogrążyć Olimp. Kratos poświęca się i rozstaje z córką, a niszcząc dusze odzyskuje broń i artefakty.

Kratos atakuje Persefonę. Po długiej walce ta rozkazuje Atlasowi zniszczyć Ducha Sparty. Ten przykuwa go z powrotem do sklepienia podziemi i z pomocą Rękawicy Zeusa zabija Persefonę. Zgodnie z umową Kratos przywraca Heliosa na niebo. Kratos spada z rydwanu, lecz przed upadkiem ratują go Helios i Atena. Zdejmują Tarczę Słońca i Rękawicę Zeusa i dziękują za pomoc, a później znikają za bramą Olimpu. Kratos staje na klifie i rozgląda się na morze.

BronieEdytuj

  1. Ostrza Chaosu
  2. Rękawica Zeusa

Artefakty i moce magiczneEdytuj

  1. Efret
  2. Lanca Trytona
  3. Maska Charona
  4. Tarcza Słońca

CiekawostkiEdytuj

  • Jest to jedna z dwóch części gry, w której nie zmieniamy naszych ostrzy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki