FANDOM

Nie potrzebuję twojej pomocy, Zeusie! Mogę pokonać tą bestię! - Kratos
Kolos z Rodos
Kolos z Rodos.jpg
Imię Kolos z Rodos
Występuje w grze God of War II
Wygląd Złoty, gigantyczny, ma wieniec olimpijski na głowie, widoczna niebieska energia
Charakter Zły, bezmyślny, uparty
Rasa Żywa statua
Miejsce urodzenia Rodos
 Kolos z Rodos - statua ożywiona przez Zeusa. Zniszczona przez spartańskiego wojownika - Kratosa. Występuje w grze God of War II.

RzeczywistośćEdytuj

W rzeczywistości była to statua Boga Słońca, Heliosa. Stała ona w porcie miasta Rodos. Był to również jeden z niewielu Siedmiu Cudów Starożytnego Świata. Kolos stał w Rodos przez 56 lat, został zniszczony przez trzęsienie ziemi w 226 roku p.n.e.

God of War IIEdytuj

Kratos niedługo po zostaniu nowym Bogiem Wojny oszalał na punkcie siania zniszczenia i strachu. Jako swój kolejny cel wybrał miasto Rodos. Zeus jednak zauważył, że Kratos stanowi zagrożenie nie tylko dla Rodos, lecz także dla Olimpu, więc ożywił Kolosa z Rodos. Ten od razu zaczął bezmyślnie demolować miasto oraz zabijać armię Rodos i armię Sparty. Oczywiście jego głównym celem był Kratos. Wojownik wystrzelił się z katapulty i trafił w oko Kolosa z Rodos. Eksplozja wystrzeliła Kratosa do basenu. Spartiata wyszedł z basenu i ponownie został zaatakowany przez statuę. Wojownik ponownie pokonał potwora, tym razem atakując poliki Kolosa z Rodos. Następnie Zeus zesłał Ostrze Olimpu. Dzięki niemu Kratos dostał się do środka monumentu. Wyskoczył z jego ust, rozwalając statuę od środka.

CiekawostkiEdytuj

  • Kolos z Rodos w rzeczywistości nie miał wieńca olimpijskiego, lecz stożkową koronę, która miałaby przedstawiać koronę Boga Słońca - Heliosa.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki