FANDOM

Posejdon
Bóg Posejdon.jpg
{{{imię}}}
Przezwiska
Bóg Mórz, Oceanów i Rzek

Brat Zeusa

Brat Hadesa

Mistrz Wody

Bóg Pogody
Płeć
Mężczyzna
Miejsce urodzenia
Nieznane
Rasa
Bóg
Obecny status
Zmarły
Miejsce działań
Grany/a przez
Fred Tatasciore (God of War), Gideon Emery (God of War: Duch Sparty i God of War III)
Pojawia się w
God of War, God of War: Duch Sparty, God of War III

Posejdon - Bóg mórz. Brat Zeusa i Hadesa. Mieszkaniec Olimpu i twórca Trójzębu Posejdona.

DzieciństwoEdytuj

Posejdon urodził się jako starszy brat Hadesa i Zeusa. Ich ojciec, tytan Kronos, usłyszał od Wyroczni Aten, że któreś z jego dzieci przyniesie mu zagładę. Zjadał więc każde z nich. Każde, oprócz Zeusa, któremu udało się uniknąć śmierci z rąk ojca. Król Bogów wychował się na Wyspie Kreacji. Jako dorosły człowiek, postanowił zemścić się na ojcu. Uwolnil swych braci i rozpoczął walkę z tytanami. Najpierw była to mała potyczka, która zmieniła się w bitwę, a bitwa w wojnę. Wojnę to nazywa się Wielką Wojną.

Wielka WojnaEdytuj

Bogowie i tytani walczyli latami. Olimpijczycy przegrywali. Tytani mieli przewagę liczebną i siłową. Zeus stworzył więc Ostrze Olimpu - dużą klingę z niebieską oświatą i małą rękojeścią. Miecz miał taką moc, że zabił wszystkich tytanów, oprócz Atlasa, Kronosa i Gaji. Atlas za karę musiał podtrzymywać Sklepienie Niebieskie, a Kronos musiał taszczyć na swoim grzbiecie Świątynię Pandory. Gaja uniknęła kary, ale nie wiadomo dlaczego.Możemy się domyślać, że dlatego bo Gaja była babcią Zeusa

Wojna o Ateny Edytuj

Kratos dostał zadanie od bogów. Musiał zabić Aresa, który terroryzował Ateny. W nagrodę, miały opuścić go wizje mrocznej przeszłości. Gdy spartiata płynął na statku do stolicy Grecji, statek zaatakowała Hydra, legendarny morski potwór z wieloma głowami. Na początku Duch Sparty zabijał tylko te głowy potwora, które stawały mu na drodze, jednak Posejdon poprosił go o pomoc. Bóg Mórz dał mu też Furię Posejdona - moc magiczną, która razi przeciwników piorunami. Kratos zresztą i tak by zabił główną głowę Hydry, bo tam był kapitan statku, który miał klucz odblokowujący drzwi prowadzące do dalszej części statku.

Druga Wielka Wojna Edytuj

Kratos postanowił rozpocząć swą zemstę na bogach, cofając się do czasów Wielkiej Wojny. Gdy Kratos wspinał się z Gają na Olimp, Epimeteusza zaatakował Posejdon. Wpadł z nim do wody. Z rzeki wynurzył się już Bóg Mórz w formie Lewiatana, legendarnego stwora morskiego przypominającego konia. Monstrum zaatakowało Gaję. Kratos próbował jak najszybciej zrzucić Posejdona z ciała tytanki, ale to nie było takie łatwe. W końcu udało się wrzucić Lewiatana na pewne urwisko na Olimpie. Tam Kratos brutalnie wykończył Posejdona.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki